Handelsbetingelser

Firmaoplysninger
WaterRower Scandinavia ApS
CVR nr. 35848363
Stærmosevej 176, 5690 Tommerup, Danmark

E-mail adresse: info-dk@waterrower.com
Telefonnummer: 2233 6863
Etableringsår: 2014
 
Betaling
På www.waterrower.dk kan der betales med:

  • Bankoverførsel: Du betaler med bankoverførsel ifl. ordrebekræftelsen, som du modtager på mail. Beløbet hæves med det samme. Du har 14 dages fortrydelsesret.
           Bank:       Nykredit
           Kontonr.  8117  0003437374
           SWIFT kode:  NYKBDKKK

           IBAN nr:  DK1781170003437374
     
  • PayPal: Du betaler ifl. PayPal faktura direkte i Webshoppen. Beløbet hæves først når varerne er sendt afsted. Du har 14 dages fortrydelsesret.

 
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.waterrower.dk
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 
Fragtpris for én romaskine
Danmark: Leveres fragtfrit.
Sverige: Leveres fragtfrit.
Finland: Levering 120 EURO

Island: Levering 120 EURO

Fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.waterrower.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du;

  • modtager din vare
  • modtager den sidste vare i en ordre med flere varer, som leveres enkeltvis.

 
Du skal inden for de 14 dage meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal mailes
 til 'info-dk@waterrower.dk'. I din meddelelse skal du gøre det tydeligt, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
[Link til fortrydelsesformular]

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os en tydelig meddelelse om dette.

Returnering ved fortrydelse
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal dække udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer ansvaret for varen fra det tidspunkt den er leveret hos dig.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
WaterRower Scandinavia IVS
Østerbro 4, 5690 Tommerup, Denmark



Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at bevare varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du, ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur skal varen være i samme stand som da du modtog den.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi din betaling, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget fravalg af standardlevering vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.



Reklamationsret
Hvis der er noget galt med varen
Når du handler på WaterRower Scandinavia's webshop har du selvfølgelig 2 års reklamationsret. Ved registrering af din WaterRower og evt. udstyr, kan dette udvides til 3 år (og 5 år på trædele).
WaterRower Scandinavia er indstillet på at dine WaterRower produkter altid lever op til vores høje kvalitetsstandarder. Hvis kvalitetsproblemer opstår inden for garantiperioden vil du få tilsendt de nødvendige reservedele uden regning. Som regel er det en nem opgave at udskifte de defekte dele selv.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor 2 måneder efter, at du har opdaget manglen ved varen. 


Vi refunderer fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
WaterRower Scandinavia ApS
Østerbro 4, 5690 Tommerup, Denmark


Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


 
Persondatapolitik
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger
For at du kan indgå aftale med os på www.waterrower.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos WaterRower Scandinavia og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til www.waterrower.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. 



Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Richard Kelly, WaterRower Scandinavia ApS. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/